red blue black green red blue black green
روزنگار
تحولات و پیشرفت های انقلاب اسلامی
جنگ نرم
بیداری و بصیرت
انقلاب اسلامی و مردم
سرود های انقلابی
کلیپ
متفرقه
عکس و تصاویر



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 80
بازدید دیروز : 71
بازدید هفته : 929
بازدید ماه : 925
بازدید کل : 25035
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




سازندگی و خدمت
دسته بندی : <-PostCategory->

سازندگی و خدمت
سخنرانی کامل امام خمینی (ره) با موضوع «کوشش و سازندگی کشور به دست همه مردم» به مدت 29:10

 

حجم فایل  6.83 مگابایت
پسوند فایل mp3
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب: سازندگی ,و ,خدمت,,

انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی در منطقه
دسته بندی : <-PostCategory->

تأثیر رهبری حضرت امام خمینی(ره) در بیداری مستضعفان و مسلمانان جهان بر هیچ‌كس پوشیده نیست. این تأثیر را باید از بعد مذهبی بسیار كم نظیر به شمار آورد، چون شخصیتی در جهان سراغ نداریم كه تا این اندازه اندیشه‌ها، انقلاب و عملكردش بر عرصه بین‌المللی تأثیر گذاشته باشد.


امام خمینی معنای قدرت را نه تنها در جهان اسلام، بلكه در سراسر دنیا تغییر داد، قدرتی كه قبل از او متكی بر منافع مادی بود، پس از پیروزی انقلاب تبدیل به احترام به عقاید، پرورش افكار و اطلاع‌رسانی شد.

بیداری اسلامی

نگاهی به سرگذشت رهبران انقلاب‌های جهان نشان می‌دهد که هیچ‌یک از آنها به اندازه امام خمینی توان برقراری ارتباط صمیمی و مردمی با طبقات مختلف اجتماعی را نداشتند. امام بیش از هر رهبر دیگری موفق شد، پیام اسلام را به زبان ساده به مسلمانان برساند و این یكی از اسرار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی است.

همچنین ساده زیستی و دوری از تجملات موجب شد تا مردم او را بیش از هرکس دیگری برای رهبری اصلح بدانند. زندگی امام چه در دوران طلبگی و چه در زمان مرجعیت و چه در زمان به دست گرفتن رهبری مردم همراه با ساده زیستی بود و تمام هم و غم ایشان نجات امت اسلامی از گمراهی و عقب‌ماندگی مادی و معنوی بود، همانطور که این دغدغه خاطر وی در قبال همه ملت‌ها بود. ارسال پیام به گورباچوف و پاپ بیانگر این دغدغه بود که از راه هدایت و سعادت ابدی به سمت سعادت دنیا منحرف شده بودند.

امام خمینی(ره) را باید تنها اندیشمندی دانست طی چند قرن گذشته، هم به نظریه‌پردازی انقلاب پرداخت و هم خود آن را به اجرا گذاشت و در تاریخ کمتر می‌بینیم رهبرانی که هم بنویسند چرا باید انقلاب کرد و هم به میدان آیند و انقلابی که از آن سخن گفته‌اند را خلق کنند. به همین دلیل باید گفت ارتباط علم و عمل، از دلایل موفقیت امام در برپایی انقلاب اسلامی بود.

یكی از مهمترین تأثیرات امام خمینی و انقلاب اسلامی بهره‌گیری از دین در جهت ایجاد تحول مطلوب اجتماعی بود،‌ ایشان با تکیه بر دین مفهوم قدرت را تغییر دادند تا مسلمانان دریابند، قدرت واقعی همان قدرت الهی است و به کمک چنین قدرتی می‌توان به حقوق خویش دست یافت.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب:انقلاب, اسلامی, ایران ,و, بیداری ,اسلامی, د,ر, منطقه,,

نگاهی به کارنامه سی ساله اقتصاد ایران
دسته بندی : <-PostCategory->

در آستانه سالگرد پیروی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم. انقلابی که با هدف حفظ استقلال کشور و قرار دادن مردم در جایگاه واقعی‌شان و با شعار حمایت از مستضعفان پیروز شد….


اقتصاد ایران

شاید حال که سه دهه از وقوع این رویداد مهم تاریخی گذشته است، نگاه گذرا به کارنامه سی ساله اقتصاد ایران خالی از لطف نباشد. بخشی که با طرح شعارهای فراوان باعث جلب اعتماد مردم به انقلاب شد و مسوولان حال حاضر باید تمام تلاششان را برای حفظ این اعتماد به‌کار گیرند.

البته اقتصاد، همواره در رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل جایگاه ویژه‌ای داشته است و فعالیت‌ها و تلاش‌های دولت‌هایی که پس از انقلاب روی کار آمده‌اند در راستای تحقق عدالت همه‌جانبه و مقابله با فقر و اختلافات طبقاتی را بوده است ولی اینکه دولت‌های پس از انقلاب تا چه میزان در راستای تحقق این مهم، موفق بوده‌اند موضوعی است که تحلیلگران سال‌هاست درباره آن ایراد سخن می‌کنند. البته علی‌رغم این عزم جدی و خدمات بسیار، متاسفانه هنوز شاهد درصدی از فقر و اختلاف طبقاتی هستیم که با اهداف انقلاب سازگاری ندارد و باید برای رفعش برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.

البته با توجه به شرایطی که سالهاست بر کشور حاکم است و دشمنان با طرح‌ها و صدور قطعنامه‌هایشان موانعی را برای رشد اقتصادی کشور ایجاد کرده‌اند، باید در تحلیل دستاوردهای اقتصادی دولت‌ها به این مهم توجه کرد تا با تحلیل صحیح امروز، بتوانیم برای فردا گام‌های بلند و قاطعی برای فردا برداریم.

***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 22 / 11 / 1391برچسب:نگاهی به کارنامه سی ساله اقتصاد ایران,,

پیشرفت انقلاب
دسته بندی : <-PostCategory->

پیشرفت انقلاب
گزیده سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) با موضوع « اگر این انقلاب پیش رفت، به خاطر این بود که مردم انقلاب را از خودشان می‌دانستند» (2:26)
حجم فایل 376کیلوبایت
پسوند فایل mp3
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 20 / 11 / 1391برچسب:پیشرفت, انقلاب,,

رهروان راه حسين(ع)
دسته بندی : <-PostCategory->

 
 
 
 
رهروان راه حسين(ع)
بخش سوم سخنراني شهيد مظلوم آيت الله بهشتي در هيئت انصار الحسين(ع) درباره اقدامات مختلف پس از پيروزي انقلاب اسلامي (21:47)
حجم فایل 2.5مگابایت
پسوند فایل mp3
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 19 / 11 / 1391برچسب:رهروان, راه, حسين,(ع),,

دستاوردهای انقلاب اسلامی (2)
دسته بندی : <-PostCategory->

در مطلب گذشته  مقداری از دستاوردهای انقلاب به بیان قیلم درآمد در این مطلب ادامه این دستاوردها را با هم می خوانیم.

 


3- دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی

الف- بازسازی اقتصاد تک محصولی

شاه

اقتصاد ایران در رژیم پهلوی نمونه کامل اضمحلال اقتصاد ملی کشورهای جهان سوم در نظام سرمایه داری بین الملل بود کشوری که در اواخر عمر رژیم پهلوی با فروش بی دریغ نفت، تلاش داشت به معیارهای رشد و توسعه غربی دست یابد. در همین راستا، کشاورزی ایران که در گذشته نه چندان دور نیاز مردم را تأمین می‌کرد در سایه واردات محو شد. و در پرتو حاکمیت هزار فامیل، اقتصاد ایران به زایده نظام سرمایه‌داری جهانی تبدیل گشت، ولی انقلاب اسلامی از همان روزهای اول روح برابری و نفی استثمار را در پیکر نیمه‌جان اقتصاد کشور دمید و هر چند جنگ تحمیلی باعث شد که مدتی این برنامه به عقب بیفتد ولی پس از پایان جنگ طی دو برنامه 5 ساله با هماهنگی مردم و دولت سازندگی آغاز گردید. حجم سازندگی در این مدت کوتاه به حدی سریع بوده که اعجاب جهانیان را برانگیخته است. علاوه بر بازسازی خرابی‌های جنگ تحمیلی که یک نمونه کوچک آن از بین رفتن چندین شهر و صدها روستای کشور را شامل می‌شد، طرح‌های بزرگی اجرا شده که از جمله تنها می‌توان از مجتمع فولاد مبارکه، فولاد اهواز، سد ساوه، سد مارون و سد پانزده خرداد و کارخانجات متعدد سیمان، نیروگاههای مختلف برق، راه آهن بافق- بندر عباس و سرخس- مشهد - تجن، پروژه‌های مختلف در امور کشاورزی، صنعتی- پالایشگاهی، نفت و گاز و پتروشیمی و ... نام برد که هر کدام نیاز به توضیح فراوان دارند. راه اندازی این طرح‌ها و همچنین طرح‌هایی که تا پایان برنامه چهارم توسعه به بهره‌برداری می‌رسد تا حد زیادی چهره مملکت ما را دگرگون می‌کند. به ثمر رسیدن این طرح‌ها باعث می‌گردد کشور ما از اقتصاد تک محصولی نجات یافته، صادرات غیر نفتی افزایش یابد و ثروت کشور در مسیر عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه قرار گیرد.

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 19 / 11 / 1391برچسب:دستاورد,های, انقلاب, اسلامی, (2),,

بركات سياسی و اقتصادی انقلاب اسلامی(2)
دسته بندی : <-PostCategory->

بركات سياسی و اقتصادی انقلاب اسلامی(2)
بخش دوم سخنراني شهيد مظلوم آيت الله بهشتی درباره بركات انقلاب اسلامی از جمله در عرصه سياست و اقتصاد وقضاوت و جنگ (34:39)

 

حجم فایل 3.97 مگابایت
پسوند فایل mp3
دانلود فایل دانلود فایل

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 18 / 11 / 1391برچسب:بركات ,سياسی ,و, اقتصادی ,انقلاب, اسلامی,(2) ,,

دستاوردهای انقلاب اسلامی(١)
دسته بندی : <-PostCategory->


انقلاب اسلامی در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد. این انقلاب عظیم دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشت. اگر چه احصاء كامل این دستاوردها، سال‌ها به طول می‌انجامد، اما بررسی گذرای آنها از باب (و اما بنمه ربك فحدث) خالی از فایده نیست.


1-  دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی

الف- سیاست داخلی
امام خمینی

1- حاکمیت اسلام بر پایه ولایت فقیه: هدف اصلی و اساسی ادیان الهی، رشد و تکامل بشر بر مبنای توحید از طریق دعوت به مبارزه با کفر و شرک و الهاد بوده است. قدرت‌های استکباری جهان برای چپاول دست‌رنج توده‌های محروم نغمه «جدایی دین از سیاست» را مطرح کردند و با این توطئه توانستند بر جنبه‌های فکری، فرهنگی، دینی و ملی جوامع اسلامی استیلا یافته، منابع مادی و ذخایر زیرزمینی آنها را به غارت ببرند و عجز و یأس را بر جوامع اسلامی حاکم گردانند.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بر چنین عقیده و نغمه‌ای خط بطلان کشید و نهضت اسلام را تبدیل به پدیده‌ای منسجم و جهانی نمود.

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 18 / 11 / 1391برچسب:دستاورد,های, انقلاب, اسلامی,(١),,

ثمرات انقلاب
دسته بندی : <-PostCategory->

ثمرات انقلاب
بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مقایسه انقلاب ایران با انقلاب‌های دیگر کشورها، ثمرات و دستاوردهايی که نسبت به انقلاب های دیگر داشته است(خطبه نماز جمعه: 74/11/20) (14:11)

 

حجم فایل 957 کیلوبایت
پسوند فایل mp3
دانلود فایل دانلود فایل

 

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 17 / 11 / 1391برچسب: ثمرات, انقلاب ,,

دولت و ارتش مردمی
دسته بندی : <-PostCategory->

دولت و ارتش مردمی
بیانات مقام معظم رهبری در مورد انقلاب اسلامی باعث ملی شدن ارگانهای دولتی و نظامی (ديدار فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي ارتش با رهبری: ۸۶/۱۱/۱۹) (4:22)

 

حجم فایل 772 کیلوبایت
پسوند فایل mp3
دانلود فایل دانلود فایل

 

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 17 / 11 / 1391برچسب: دولت ,و ,ارتش ,مردمی ,,

انرژی هسته ای
دسته بندی : <-PostCategory->

انرژی هسته ای
بیانات مقام معظم رهبری در مورد انرژی هسته ای و جبهه گیری دشمنان در قبال آن (دیدار مردم تبریز با رهبری - ۱۳۸۶/۱۱/۲۸) (2:24)

 

حجم فایل 437 کیلوبایت
پسوند فایل mp3
دانلود فایل دانلود فایل

 

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 16 / 11 / 1391برچسب: انرژی, هسته ای ,,

انقلاب بعد از سی و چهار سال
دسته بندی : <-PostCategory->

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران معتقد است که جمهوری اسلامی در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سه آرمان اصلی خود یعنی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» دست پیدا کرده  است.

وی همچنین می افزاید که تشكیل این نظام با دشمنی‌ها و كارشكنی‌هایی از بیرون هم همراه بوده است اگرچه برخی مشکلات هم معلول سوء تدبیر‌های داخلی است.

سید احمد خاتمی

مشروح گفت و گوی تبیان با سید احمدخاتمی را در زیر می خوانید:

-جمهوری اسلامی ایران در طول سالهای مبارزه و انقلاب چه اهداف و آرمانهایی را دنبال می کرد؟

اصلی‌ترین شعار مردم در طول دوران مبارزه، شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود یعنی از تولد دوم انقلاب در نوزده دی سال 56 تا 22 بهمن سال 57 در كمتر تظاهراتی بود كه این شعار سه كلمه‌ای تكرار نشود.

این سه كلمه هم خلاصه آرمان‌های ملت در عرصه مبارزات بود. اینك باید ارزیابی كنیم كه در طول این 34 سال این هدف و این سه آرمان تحقق پیدا كرده یا نه.

-به نظر شما چقدر جمهوری اسلامی در 34 سال گذشته در دستیابی به این اهداف موفق بوده است؟

سخن این است استقلالی كه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران اسلامی به آن رسید تحقیقا در تاریخ ایران بی‌سابقه است. حاكمان ایران در طول حاكمیت‌شان بر ایران متاسفانه آنچنان ضعیف برخورد كردند كه هر ابرقدرت و غیرابرقدرتی در كشورمان طمع می‌كرد البته برخی را نیز همان ابرقدرت‌ها سر كار آورده بودند. این از بدیهات تاریخ است كه رضاخان را انگلیسی‌ها سر كار آوردند و محمدرضا پهلوی را هم همان‌ها به حكومت رساندند و از كودتای 28 مرداد 32 تحویل آمریكایی‌ها دادند.

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 16 / 11 / 1391برچسب:انقلاب ,بعد ,از ,سی ,و, چهار ,سال ,,

ارمغان انقلاب برای جوانان
دسته بندی : <-PostCategory->

کی از مهم ترین دستاورهای انقلاب اسلامی ایجاد خودباروی میان جوانان است. برای اطلاع از این مسئله کافی است نگاهی به ره آوردهایی که انقلاب اسلامی برای مردم به ارمغان آورد داشته باشیم.


ویژه نامه پیش به سوی دانشجو شدن
افزایش تعداد باسوادان

بر اساس آمارهای سال 1355 نسبت با سوادان به جمعیت 6 ساله و بیشتر، 47/47 درصد بوده است در حالی که در سال 1382 تعداد باسوادان به 85 درصد جمعیت كشور رسید. طی دهه گذشته هم  مركز فرهنگی سازمان ملل (یونسكو) چندین بار ایران را به عنوان یكی از موفق ترین كشورهای جهان در مبارزه با بی سوادی معرفی كرده است. در خصوص تعداد مدارس ساخته شده، در 50 سال حكومت پهلوی در مجموع 47047 باب مدرسه ساخته شده است در حالی كه تنها 12 سال پس از انقلاب با ساخته شدن بیش از 30 هزار مدرسه تعداد مدارس تا سال 1369 به 78192 باب رسید، تعداد دانش آموزان سال تحصیلی 57 بالغ بر 745/7 میلیون نفر بود و این رقم در سال 80 به 314/18 میلیون نفر دانش آموز آفزایش یافت. از سوی دیگر مركز فرهنگی سازمان ملل (یونسكو) در سالهای گذشته بارها ایران را به عنوان یكی از موفق ترین كشورهای جهان در مبارزه با بی سوادی معرفی كرده است؛ زیرا ایران توانسته نرخ با سوادی جمعیت 6 ساله و بالاتر را از رقم 7/28 درصد در سال 55 به حدود 85 درصد در سال 1383 ارتقا دهد.

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 15 / 11 / 1391برچسب:ارمغان, انقلاب ,برای, جوانان,,

دستاوردهای شگرف انقلاب اسلامی(1)
دسته بندی : <-PostCategory->

دستاوردهای شگرف انقلاب اسلامی(1)

نویسنده:مؤسسه ی فرهنگی قدر ولایت

حمایت‌های همه‌ جانبه از حقوق زنان

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، حمایت ویژه از زنان در امور مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. این حمایت‌ها که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و نیز مصوبه‌ها و آیین‌نامه‌های دولت پیش‌بینی شده است، در ابعاد مختلف شغلی، رفاهی، خانوادگی، ازدواج، طلاق، مهریه، حضانت فرزندان، حمایت دوران بارداری، دادگاه خانواده، نفقه، تساوی با مرد در برابر تجلی یافته است.
هر چند هنوز با وضعیت مطلوب اسلامی فاصله ی زیادی داریم، اما پس از انقلاب اسلامی، قوانین و مقررات گوناگونی در جهت احیاء و حفظ حقوق واقعی زنان وضع گردیده است. این قوانین حمایتی، موجب شده است که حقوق زن در زندگی زناشویی و نیز فعالیت‌ها و مشاغل اجتماعی، بیش از پیش تأمین و حفظ گردد و زنان بتوانند به دور از محیطی مبتذل و فاسد که رژیم پهلوی برای آنان تعریف کرده بود، در سایه چتر حمایتی قانون و فضایی سالم و متناسب با شأن و جایگاه والای انسانی خویش زندگی مناسبی را در محیط خانوادگی و اجتماعی داشته باشند. به منظور از پرهیز از کلی‌گویی و در جهت ارائه بخشی مستند، به تعدادی از این موارد قانونی و مقرراتی به اختصار اشاره می‌کنیم:

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 14 / 11 / 1391برچسب:دستاوردهای ,شگرف, انقلاب, اسلامی,(1),,

صنعت ایران بعد از انقلاب
دسته بندی : <-PostCategory->


ایران

مهرداد صباغی معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تشریح پیشرفت‌های تکنولوژیکی در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: قبل از انقلاب تعداد معدود کارخانه‌های موجود در کشور کاملاً به واردات وابستگی داشتند و مونتاژ خودرو و لوازم خانگی مهمترین تولیدی بود که در داخل صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: در آن زمان  فقط کارخانه های تولید خودرو  آن هم در حد مونتاژ و از طریق واردات قطعات و تنها یک یا دو کارخانه در زمینه مونتاژ لوازم خانگی با تکنولوژی قدیمی فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در تکنولوژی بیواتانول نسل دوم به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم، افزود: این تکنولوژی در سال 2007 در جهان به مرحله تولید رسید و در آن سال خطوط بیواتانول سلولزی در یک کارخانه در دانمارک افتتاح شد که ما نیز به این نسل از تکنولوژی دسترسی داریم.

صباغی ادامه داد: در حال حاضر در دنیا برای دستیابی به نسل سوم بیواتانول بحث می‌شود که ما نیز در این مورد در حال تحقیق هستیم.

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 12 / 11 / 1391برچسب:صنعت, ایران, بعد ,از ,انقلاب,,

سیر نمایشگاهی ما می توانیم
دسته بندی : <-PostCategory->

سیر نمایشگاهی ما می توانیم

قطراتی از دریای بیکران جمهوری اسلامی ایران

ma_mitavanim_nasr19.ir (1)

 ***بقیه در ادامه مطلب***

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 10 / 11 / 1391برچسب:سیر, نمایشگاهی, ما ,می توانیم,,

پیشرفت های ایران بعد از انقلاب
دسته بندی : <-PostCategory->

 

استعداد و نبوغ ايراني

 

از جمله ويژگي‌هاي حائز اهميت ايرانيان آن است كه علم‌گرايي در بين آن‌ها بسيار چشمگير است و اين مطلب از قرن‌ها پيش همواره مطرح بوده است.

 

از سلمان فارسي تا دانشمندان بزرگي مثل خوارزمي، رازي، ابن‌سينا، خيام و ديگران تا دوران صفويه كه نوابغي همچون ملا‌صدرا و... ظهور كردند اين موهبتي است كه خداوند به اين ملت عنايت كرده كه در آن، بُعدي كه بيش‌ترين تأكيد در دين مبين اسلا‌م برآن شده است استعداد و توانايي و قابليت دارد. همين توانايي و قابليت بود كه پيامبر(ص) با علم الهي و لدني خويش و با مشاهده كساني همچون سلمان فارسي خصوصيت ويژه ايرانيان را با حديث مشهور خود جلوه خاص بخشيدند آن‌جا كه فرمودند: «اگر دين به ستاره ثريا بسته باشد و در آسمان‌ها قرار گيرد، مرداني از فارس آن‌را در اختيار خواهند گرفت.»(1)

 

يكي از دانشمندان غربي نيز در كتاب خود در مورد اين ويژگي ايرانيان گفته است: در طول 700 سال كه پرچم علم در دست مسلمين بوده است؛ ايراني‌ها عاشق زيبايي، مدنيت، جست‌وجو و كنجكاوي و مباحثه بودند. و من (دانشمند غربي) اين سخن را در مورد هيچ ملتي به اين شكل نديده‌ام...

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 10 / 11 / 1391برچسب:پیشرفت ,های,ایران, بعد ,از ,انقلاب,,

متن قانون برنامه اول توسعه پس از انقلاب (۱۳68 تا ۱۳72)
دسته بندی : <-PostCategory->

قانون برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ايران

 

ماده واحده - هدفهای کلی، خط مشی ها، هدفهای کمی، سياستهای کلی، اعتبارات و برنامه های اجرايی برنامه اول جمهوری

اسلامی ايران به شرح مندرج در قسمتهای (1) و (2) و پيوست شمارة (1) اين قانون تصويب می گردد و دولت مکلف است برنامه

مذکور را برای نيل به اهداف مندرج در آن اجرا نمايد.

به دولت اجازه داده می شود از محل منابع پيش بينی شده در اين قانون حداکثر تا مبالغ زير را براساس جداول قسمت (2) اين قانون با رعايت قوانين و مقررات مربوط در جهت نيل به اهداف مصوب اختصاص دهد.

- اعتبارات سرمايه گذاری ثابت از محل درآمد عمومی 0/8189  ميليارد ريال

- اعتبارات سرمايه گذاری ثابت از محل منابع داخلی

شرکتها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت  8/5666  ميليارد ريال

- اعتبارات جاری از محل درآمد عمومی  5/20776 ميليارد ريال

تبصره 1- به منظورتأمين قسمتی از اعتبارات عمومی برنامه اول، به دولت اجازه داده می شود تا درهر يک از سالهای برنامه، حداکثر تا مبالغ مندرج به شرح زير:

سال 1368                  1210      ميليارد ريال

سال 1369                 1439       ميليارد ريال

سال 1370                 1211      ميليارد ريال

سال 1371                 623       ميليارد ريال

سال 1372                 0

از اعتبارات سيستم بانکی استفاده نمايد...

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 4 / 11 / 1391برچسب:,

تحلیلی کلی بر اقتصاد ایران پس از انقلاب و دورنمای آینده آن
دسته بندی : <-PostCategory->

چکیده

تحولات اقتصادی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را می توان در قالب سه دوره، بررسی نمود. دوره اول، دوره تداوم انقلاب و جنگ است که تا خرداد 1368 (عملا تا رحلت امام خمینی قدس سره) ادامه یافت. دوم، دوره تعدیل و خصوصی سازی است که به دنبال دوره اول آغاز شد و تا خرداد 1376 جریان داشت. دوره سوم، پس از انتخابات ویژه دوم خرداد 76 آغاز گردید و هنوز در مراحل اولیه خود به سر می برد. مقاله حاضر درصدد است تحلیلی از کارکرد دوره های اول و دوم و دورنمایی از دوره سوم را عمدة بر اساس تفکر بنیانگذار انقلاب اسلامی ارایه نماید. هدف کلی این است که نوعی تحلیل شفاف از دوره های اولیه ارایه شود و با کمک درک ضعفها و قوتهای دوره های اول و دوم تلاش شود اقتصاد در دوره سوم در مسیر معقول و مناسبی حرکت کند. مباحث این شماره در قالب یک مقدمه و سه بخش اصلی ارایه می شود....

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 3 / 11 / 1391برچسب:تحلیلی, کلی ,بر ,اقتصاد, ایران ,پس, از, انقلاب, و ,دورنمای ,,,آینده, آن ,

انقلاب به روایت ارقام
دسته بندی : <-PostCategory->

 

Imageدستاورد‌ها بسیارند، اما اگر ما در جاده پیشرفت قدم می‌زنیم، جهان در همین مسیر در حال دویدن است.

پس از بهمن 57 بسیاری از معادلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورمان تغییر یافتند. اكنون زمان مناسبي است كه بتوان اين موضوع را بررسي كرد كه چه توفيقاتي پس از انقلاب حاصل شده و كجاها نيازمند تجديد نظر هستيم...

 

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 2 / 11 / 1391برچسب:انقلاب, به, روایت, ارقام,,

انقلاب اسلامی، آغاز تحول در علم و دانش
دسته بندی : <-PostCategory->

علی رغم سنگ اندازی غربی ها، ایران در عرصه های مختلف علمی از جمله تولید سلول های بنیادین، علم شبیه سازی، انرژی هسته ای، نانو تكنولوژی و... دستاوردهای قابل ملاحظه و چشم گیری داشته است و باتوجه به تحریم ها و تهدیدهای آمریكا و همفكرانش، امروز ایران اسلامی در جایگاه رفیعی در عرصه علم و تكنولوژی جهانی قرار دارد...

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 1 / 11 / 1391برچسب:,

انقلاب اسلامي چه پيشرفتي در زمينه ترويج اخلاق و آموزه‌هاي ديني داشته است؟
دسته بندی : <-PostCategory->

انقلاب اسلامي بر پايه فرهنگ ديني و با هدف حاكميت ارزشهاي اسلامي و انساني شكل گرفت و يك انقلاب ارزشي محسوب مي گردد و تحول در ارزش ها از مهم ترين آرمان هاي انقلاب اسلامي است كه در بند اول اصل سوم قانون اساسي به عنوان يكي از اهداف اصلي دولت جمهوري اسلامي بر شمرده شده است و دولت موظف است همه امكانات خود را براي «ايجاد محيط مساعد براي رشد فضايل اخلاقي بر اساس ايمان و تقوا و مبارزه با كليه مظاهر فساد و تباهي» به كار گيرد. مقايسه وضعيت كشور از لحاظ فرهنگي و اخلاقي با قبل از انقلاب بيانگر پيشرفت زيادي است كه انقلاب اسلامي در ترويج اخلاق و آموزه هاي ديني داشته است. به گونه اي كه وضعيت كشور پس از انقلاب اسلامي كاملا متفاوت با وضعيت كشور قبل از انقلاب اسلامي است...

نویسنده : سرباز گمنام تاریخ ارسال : : 1 / 11 / 1391برچسب:,

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
مطالب گذشته

·

حضور مردم در 22 بهمن (2) ارسال در : 1391/11/23 17:14

·

حضور مردم در 22 بهمن (1) ارسال در : 1391/11/23 15:45

·

تقدير رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در حماسه 22 بهمن ارسال در : 1391/11/23 12:15

·

حوادث‌ انقلاب به روایت«عباس» (3) ارسال در : 1391/11/23 11:40

·

حوادث‌انقلاب به روایت"عباس"(2) ارسال در : 1391/11/23 10:38

·

حوادث‌انقلاب به روایت"عباس" ارسال در : 1391/11/23 9:36

·

23 بهمن 1391 خورشیدی برابر با 30 ربیع الاول 1434 هجری و 11 فوریه 2013 میلادی ارسال در : 1391/11/23 6:5

·

خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ارسال در : 1391/11/22 17:28

·

شخصیت امام ارسال در : 1391/11/22 18:20

·

سرود های انقلابی سری 3 ارسال در : 1391/11/22 15:15

·

سازندگی و خدمت ارسال در : 1391/11/22 14:32

·

شکل گیری تمدن اسلامی در نگاه امام و رهبری ارسال در : 1391/11/22 13:11

·

توجه به سیاستهای کلی نظام،راهی برای پیشرفت کشور ارسال در : 1391/11/22 12:9

·

انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی در منطقه ارسال در : 1391/11/22 11:6

·

نگاهی به کارنامه سی ساله اقتصاد ایران ارسال در : 1391/11/22 9:0

·

22 بهمن 1391 خورشیدی برابر با 29 ربیع الاول 1434 هجری و 10 فوریه 2013 میلادی ارسال در : 1391/11/22 5:53

·

بوی بهار ارسال در : 1391/11/21 17:51

·

مشروطه از دیدگاه امام خمینی ارسال در : 1391/11/21 13:34

·

شیوه‌های بازجوئی شکنجه‌گران ساواک ارسال در : 1391/11/21 11:57

·

زنی که بی حیاتر از فرح بود! ارسال در : 1391/11/21 10:30


رمز پیروزی شما ایمان و وحدت کلمه بود. *** ولایت فقیه برای شما یک هدیه الهی است. *** هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است. *** ۲۲ بهمن بهمن در طول زندگی و برای نسلهای آینده باید سرمشق همه قرار گیرد. *** فجر انقلاب، دمیدن خورشید استقلال و آزادی است. "گزیده ای از سخنان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انفجار نور و آدرس fajr34.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







مشخصات شما